Merimbula/Marlo - Reisverslag uit Orbost, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Merimbula/Marlo - Reisverslag uit Orbost, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Merimbula/Marlo

16 Oktober 2014 | Australië, Orbost

Toen we vanmorgen opstonden scheen het zonnetje al weer lekker. Nog niet heel warm. Het is vannacht rond een graad of 3 geweest, best koud. Gelukkig hadden we een elektrisch kacheltje.

Ik kreeg nog een berichtje van Doreen met de melding dat het in Sydney en in de Blue Mountains erg secht was geweest. Sydney erge storm en in een avond 100 mm regen, in de Blue Mountains had het gesneeuw, wel 20 cm, veel mensen waten vast komen te zitten en of zaten zonder stroom.

Twee dagen geleden zaten wij daar nog met zo'n 20 graden.

We zijn vandaag vertrokken naar de staat Victoria en dat betekent dat je ook een E toll moet regelen voor deze staat. Via internet kwamen we er niet uit, dan maar even bellen en gelukkig zijn ze hier zo vriendelijk om het dan allemaal telefonisch voor je te regelen.

Eerst een stop gemaakt bij het walvissen museum in Eden en daarna door naar Marlo, dat ligt in het gebied van snowy river. Heel mooi gebied, een hoop groen, rivieren en koeien!

Gelukkig lekker door kunnen rijden zonder te veel slecht weer. Morgen nog een dag van rijden, we willen vrijdag namelijk in Philip Island zijn. Zaterdag en zondag is daar een nationaal race event.

Vanavond slapen we op de camping!