Apollo Bay/Peterborough - Reisverslag uit Peterborough, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Apollo Bay/Peterborough - Reisverslag uit Peterborough, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Apollo Bay/Peterborough

19 Oktober 2014 | Australië, Peterborough

Vanmorgen lekker op tijd opgestaan voor een drukke dag.
Eerst naar Cape Otway gereden, dat is zo'n beetje het zuidelijkste puntje van het vasteland van Australie, er staat daar een mooie vuurtoren die je kunt bezichtigen.
Mooi uitzicht vanaf de vuurtoren, helaas zat het weer niet echt mee, veel bewolking en wat wind.
Daarna lekker een bakkie met taart, even opwarmen.

Hierna verder gereden naar Triple Falls, een mooie waterval bij Ferguson.
Voordat we daar aan kwamen, reden we door een gebied waar zeer veel koala's leven.
Het duurde ook niet lang voor we ze in de bomen zagen zitten, mede doordat er overal toeristen in de berm stonden te wijzen.
Zo gaaf om ze buiten een opvangcentrum of dierentuin te zien!
Verderop nog een wallabie op de weg tegengekomen, staan die Aussie roadsigns er toch niet voor niets!
Bij Triple Falls aangekomen een wandeling van ruim een uur door het regenwoud met daarin de mooie waterval, leuke foto's gemaakt en weer door.
Onderweg nog een lekkere meat-pie gegeten.

Verder in de richting van Peterborough, Victoria, gereden.
Tussendoor nog een mooie stop bij Wreck Beach, daar liggen diverse ankers van vergane schepen uit de 19e eeuw, heel gaaf en ruig en mysterieus met die ankers.
Je kunt ze alleen bereiken bij laag tij, wij waren er natuurlijk pas toen het hoog tij begon te worden, eerst 366 treden af om bij het strand te komen en daarna nog eens 1 km lopen om die ankers te bereiken... was wel de moeite waard! Daarna lekker naar onze stacaravan.

• 20 Oktober 2014 - 20:45

Suzanne:

zo ik ben weer up-to-date met jullie verslagen!!!
    Wauw wat super om te lezen al die koala´s en kangoeroes in het wild zien is echt spectaculair.
    En die bergwegen lijken mij ook prachtig.
    watervallen en regenwoud!! ohh ben echt jaloers en ontzettend nieuwsgierig naar jullie foto´s.
    Ina en peter hebben gister bij ons gegeten, we hadden mexicaanse taco schotel voor ze gemaakt en je ouders vonden het heerlijk ;D
    wat vliegt de tijd, vinden jullie dat ook niet!
    Geniet nog lekker saampjes!!

dikke kus Suuz en mo

• 20 Oktober 2014 - 20:54

Eric En Karin:

Zo nou wij zijn ook weer bij met lezen. Wat maken jullie veel mee en wat hebben jullie al veel gezien. Al die dieren zo in de vrije natuur. Zijn nieuwsgierig naar de foto's .Zal nog wel ff tijd kosten om dat allemaal in een boek te zetten.
    nog maar ff lekker genieten samen.
    Liefs eric en karin

• 20 Oktober 2014 - 23:23

Eef En Lex:

Hoi globetrotters.
    Wij zijn ook weer bij met lezen.
    Jullie kunnen het zo goed verwoorden. Je ziet het al helemaal voor je.
    Jullie zullen nu al wel weer wakker zijn. Hele fijne dag.
    Liefs van ons. XXX