Stanley/Cradle Mountain NP - Reisverslag uit Queenstown, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Stanley/Cradle Mountain NP - Reisverslag uit Queenstown, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Stanley/Cradle Mountain NP

28 Oktober 2014 | Australië, Queenstown

Vannacht heeft het redelijk gestormd.  Veel regen gevallen, maar nu schijnt de zon....maar waaien dat het nog doet. We wilden graag naar de top van The Nut, daar kan je komen met de stoeltjeslift alleen gezien de harde wind gaat ie niet. Dan maar door naar Cradle Mountains.   Wat een route... door de bergen, veel afgewaaide takken op de weg en zelfs 2 hele bomen op de weg. Gelukkig kunnen we er net omheen. De temperatuur is opeens gezakt naar 4 graden en er komt hagel uit de lucht vallen. Waarschuwing op de radio voor de weersomstandigheden van vandaag. In Cradle Mountains aangekomen, hebben we meer hagel en zelfs sneeuw. Ondanks het weer toch  nog even een trail gelopen,  wel een korte. Lange trails waren niet verantwoord vandaag. Tijdens het lopen ook erg koud en hagelstenen die naar beneden kwamen, maar daarna warme chocomel!!! Hebben nog wilde wallabies en wombats gezien, wat zijn dat tanks zeg, zo log en lomp. Fantastisch.   ff 16 uur is het 1 graad boven nul. Ben benieuwd wat we morgenochtend aantreffen. We hebben vandaag alles gehad, zon, wind, regen, hagel, sneeuw,  storm....wat een mooie maar ook bijzondere dag!!

• 28 Oktober 2014 - 22:27

Renate:

OK...op de beestjes na ben ik voor het eerst niet jaloers op jullie...hier heerlijk 16 graden!!!!!