Meeniyan/Cranbourne - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Meeniyan/Cranbourne - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Meeniyan/Cranbourne

19 Oktober 2014 | Australië, Cranbourne

Na weer een hele koude nacht (rond vriespunt en alles heeft hier nog enkel glas) op naar philip island.  Eerst naar Maru park, een heel klein dierentuintje waar we heen mochten op de philip island pass.  We waren de enigste in het park en konden genieten van de kangaroos en wallabies die ze hadden. Zelfs een albino.  Door naar de catamaran voor een tocht over zee naar seal rock. Gelukkig hadden we weer super mooi weer, dus lekker in het zonnetje op het de!  Op seal rock leven ongeveer 5000 zeehonden en zeeleeuwen.  Golven van 4 meter gaven af en toe klappen, zelfs een keer kwamen we los van de boot! ! Heel mooi om zoveel beesten bij elkaar te zien, maar wat stinken ze toch... Daarna hebben we een bezoekje aan de chocolate fabriek gebracht. ...  heerlijk alleen de geur al!! En als dessert een bezoek aan de pinguins.  Rond zonsondergang komen ze elke avond weer aan land (ongeveer 1600). Ze zijn zo'n 33 cm groot en momenteel is het broedseizoen en waren er ook een hoop zwangere pinguins bij. Wat mooi om dat te zien!! Zoveel pinguins die op een meter afstand van je voorbij  waggelen op zoek naar hun holletje.  Zo bijzonder! !Onderweg naar de parkeerplaats werd Ray nog opgeschrikt door een kangaroo die aan kwam  springen vanuit het donker. Cool!Helaas moesten we daarna nog een stukje rijden naar onze home stay in Cranbourne.  Alles bij philip island was vol of ontzettend duur ivm de moto GP.  Vanaf 200 per nacht was niets.