Launceston/Stanley - Reisverslag uit Devonport, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Launceston/Stanley - Reisverslag uit Devonport, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Launceston/Stanley

27 Oktober 2014 | Australië, Devonport

Wakker geworden van de regen vanmorgen, veel regen. Gelukkig hadden we dat gisteren al begrepen en hadden een proeverijroute bedacht voor vandaag, een toeristische route langs het noordwesten van Tasmanie diverse stops gemaakt, het begon bij een frambozenkwekerij, koffie en warme choco met een toefje framboos erin, lekker. De regen werd steeds minder en de lucht steeds blauwer, ook wel lekker!
Daarna de lokale kaasfabriek, ook e.e.a. geproefd, zonde dat we geen plug-in esky hebben anders hadden we wat meegenomen.
De volgende was een chocoladefabriek erg leuk, ook blikjes van Verkade en ja hoor, ook van De Ruyter!
Daar heerlijk geluncht, Sabrine een lekker kaasplateau en ik een stoofpot met salade en brood, superlekker en veel!
Last but not least een whisky distilleerderij, een rondleiding met proeverij gedaan, hik.
Het stuur hierna doorgegeven aan Bien....
Aangekomen in Stanley, nostalgisch stadje, mooi en leuk hotel.
Bbq aan de kust gedaan, gezelschap tijdens het eten van meeuwen en een albatros! Die lusten dus ook roerbak biefstuk met ui en champignons.
Na de bbq bij zonsondergang in de duinen gewacht op mini pinguins....en ze kwamen! Tijdens het wachten in de duinen omringd door tientallen Wallabies, zo gaaf!
Daarna in het donker terug naar het hotel, 300 mtr verderop, diverse pinguins op de weg en ongeveer honderd Wallabies in de berm, op de weg, op de begraafplaats, you name it.
Wat een dag!!!
Wooohooo!!!

• 28 Oktober 2014 - 00:02

Lex En Eef:

Hallo.
    We zijn weer helemaal bij met lezen. Deze laatste verslagen vanavond laat pas ontvangen na al dat heen en weer appen. Schitterende verslagen.
    Gaan nu slapen en morgen naar Real.
    XXX