Dag 10, Bishop-Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu Dag 10, Bishop-Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Dag 10, Bishop-Las Vegas

Door: rayensabrine

09 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Giateren aangekomen in Bishop, ontbijten konden we vanaf 6.30, maar om 7.00 was er nog niets (niet dat het veel veel uitmaakte, want je moest je ontbijt halen in een hokje van 1 m2 en meenemen naar je kamer) en toen hebben we besloten maar te gaan rijden.

Via Lone Pine naar Death Valley. Mooie route dwars door de bergen en eindelijk eens goed en geruisloos wegdek.

In Death Vally aangekomen denk je eerst is dit het nu, maar dan ga je van bijna 2 km hoogte zakken naar uiteindelijk 236 meter onder zeeniveu, daar merk je pas hoe warm het is.

We kwamen zelfs meerdere fietsers tegen, zij liever als ik.

Je komy langs diverse stops, waar je kan kijken en uit mag stappen als je dat wil. En dat uitstappen doen we graag. Bij de zandduinen bijvoorbeeld, daar zijn we een stukje ingelopen met flessen water op zak. Mensen liepen daar ook gewoon op hun blote voeten in het zand, dat is niet alleen heet aan je voeten, maar ook nog gevaarlijk. Er zijn daar ook veel slangen die zich overdag vaak schuil houden onder het zand.

Lang gestrekte wegen, zover als je maar kunt kijken.

Veel mooie foto's gemaakt, hapje gegeten in Furnace Creek, klein stadje in Death Valley en daarna door naar Las Vegas.

Nog even een stop gemaakt bij een grote supermarkt voor een USB stick, ons XD kaartje voor de foto's is vol(1500 foto's) en Ray heeft een onderdeel van het statief ergens in een nationaal park laten liggen op een paaltje, dus moeten we een nieuwe hebben om mooie foto's te kunnen maken vanavond op de strip.

Op een afstand van 20 mijl kon je Vegas als zien liggen. Wat een mega stad qua pracht en praal.

We hebben een hotel gevonden 2 nachten voor ff 100 dollar. Kijk maar eens op internet naar het hotel Circus Circus. Het heeft een echt pretpark/circus binnen.

We gaan zo even een hapje eten en dan gaan we even de strip aflopen en binnen kijken bij een aantal hotels zoals de Venetian. Daarna een gokje maken.

Morgen straat de Hoover Dam op het programma en hebben een show met tijgers geboekt, wel VIP natuurlijk, je beleefd het maar een keer!

Voor jullie beeldvorming hebben we de strip heen en weer bijna volledig afgelopen (enekel reis is de strip 7.2 km!! We hadden dan ook allebei erg moeie benen en voeten. De avondvierdaagse was er niets bij.

km gereden 285 mijl

• 10 Oktober 2011 - 05:45

Renate:

Hoi hoi...hotel Circus Circus heb ik wel eens geboekt, grappig!!! Nieuwtje: wij zitten nog op Rhodos...onze vlucht is geannuleerd vanwege de griekse stakingen...we hopen morgen naar huis te kunnen, balen want nu mis ik vandaag mijn 2e gesprek bij Traffic Control...ik ga zo maar eens bellen dat ik het vandaag niet ga redden:( Veel plezier nog en ik hoop dat jullie met veel geld thuis komen uit Vegas! xxx