Dag 16, williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu Dag 16, williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Dag 16, williams

Door: rayensabrine

16 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Williams

yoehoeeeee, wat een dag vandaag, welke meteeen goed begonnen is.

We hebben een helicoptervlucht gemaakt van een uur over de Grand Canyon.

Je kon de voorste twee stoelen reserveren tegen een eeen extra tarief van 50 dollar per persoon, dat vonden iets te veel.

Maar ja dan kom je als twee hollanders mer kleine kontjes en blijkt dat je met 4 andere mensen in de heli zit die allemaal een keer zo groot waren als wij, dus mochten we toch voorin zitten zonder extra kosten, anders was de balans in de heli weg!

Wow wat een uitzicht vanuit de heli, je kon al ver kijken, maar dit overtreft alles. super vet! Er waren wel een paar branden in het bos, waardoor er redelijk wat rook ontwikkeling was en dat gaf in sommige stukken van de canyon een heel mysterieus uitzicht.

Daarna hebben we de Desert View Drive gereden, een weg van 25 mile langs de Canyon, waar je op verschillende punten kan kijken. Mooie route maar hier en daar wel rookontwikkeling door de bosbranden. Het kan ook bijna niet anders, het is hier zo droog en op zich is de temperatuur niet erg hoog, maar de gevoelstemperatuur ligt vele malen hoger!

In de loop van de middag zijn we het park weer ingegaan en wilde nog een route doen, alleen die mag je niet met eigen auto doen en moet je de gratis bussen pakken die elke 10-15 minuten rijden. We hebben daar nog wel wat mooie plekken gezien en een trail gelopen. Aan het eind van de dag wilden we nog graag een ondergaande zon zien bij Hopi point. Daar was alleen op de terugweg geen stoppunt meer met de bus, maar wel bij Powell en vanaf daar was het 5 minuten lopen naar Hopi. Dus wij de bus terug genomen verteld de buschaffeur dat hij gewoon niet stopt bij Powell (hij wilde gewoon graag op tijd naar huis naar ons idee). Dan maar eerder stoppen en nog eens een trail te lopen van 1,5 km, geeft niet maar het is niet allemaal vlak en je zit natuurlijk wel op een hoogte van ruim 2 km. O ja en we hadden niet zo heel veel tijd meer, want de zon ging met een kwartiertje onder, dus we hebben als twee gekken de trail gelopen binnen een kwartier!! puf puf hijg hijg, maar we hebben het gered.

Onderweg richting de exit van het park hebben we nog ergens een stop gemaakt. Het was aarde donker en een hele mooie sterrenhemel. Zoveel hebben we er allebei nog nooit gezien ook niet in Kenia in het Amboselipark. Wow!! Mooie afsluiting van de dag!

Onze favorieten:
1. Bryce Canyon
2. Antilope Canyon
3. Grand Canyon
4. Zion Canyon

• 16 Oktober 2011 - 16:17

Renate:

Hi:) Ik zat al te wachten op deze foto's...maar jullie lopen wat achter in de tijd hè? Wat lijkt me dat gaaf die helicoptervlucht!!! En wat een stoere foto Ray, jij met je camera voor de Canyon...echt een Boogaard-momentje:) Nou, ik ga naar de Griek...alsof we nog niet genoeg grieks hebben gegeten...we hebben een etentje van het voetbal en de Griek is altijd lekker!!! Geniet nog maar lekker de laatste daagjes...mogen we het weekend foto's komen kijken???? xxx

• 16 Oktober 2011 - 17:03

Lex En Eef:

Wat een geluksvogels zijn jullie weer.
    Gave foto's. Jullie zullen wel weer even nodig hebben om al deze indrukken te verwerken.
    Wij hebben een rustige zondag gehad, het weer is zonnig, maar wel fris.
    Doei, doie,