Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

20 Oktober 2012 | Indonesië, Sanur

Vanmorgen moesten we weer vroeg op, de boot halen naar Gili Trawangan. De booy vertrekt vanuit Pandang Bai, een uurtje rijden vanaf Sanur. De chauffeur was erg op tijd om ons te halen, later snapte we dat ook wel, hij reed als een gek, erg hard en roekeloos. Gelukkig heel aangekomen en op tijd met de boot weggevaren, op naar Gili, het Ibiza van de Australiers! Na anderhalf uur varen met 1250 pk volluit over zee zijn we er, en de stranden zijn mooi wit, helder water en een hoop strandtentje, met dus ook een hoop toeristen. Eerst maar even ontbeten, dat hadden we door ale vroegte nog niet gedaan, Ray met pizza en ik hield het bij een broodje. Daarna een fiets gehuurd, (eiland is niet zo heel groot) en op zoek naar ons hotel, Corel Beach Pizza, na een kwartier fietsen en bij het ophouden van de weg, toch maar even gevraagd of we goed zaten; ja hoor, nog een paar honderd meter door, door het mulle zand wel te verstaan en daar was het hotel. Ontvangst erg vriendelijke, maar niet heus. Huisje werd ons gewezen, dat zag er wel leuk uit, maar verder....... geen doucheschuim of shampoo, geen wc papier etc, navraag bij receptie, konden we kopen in hun shop, grapjassen! Gauw spullen achtergelaten en op naar het strand en zwemmen/snorkelen! 's Avonds nog lekker eiland rond gefietst en kwamen we bij sunset bar uit, daar zonsondergang gekeken, erg mooi en na zonsondergang staken ze een kampvuur aan, heel gezellig. Tijdens het terugfietsen op zoek naar een restaurantje en je raad het al ze hadden een sheesha bar waar je ook kon eten. Direct overgehaald. Ook kwamen we hier de duitse meiden weer tegen die we al eerder ergens hadden gezien, was wel ff leuk.