Dag 4, los Angeles-Cambria - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu Dag 4, los Angeles-Cambria - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Dag 4, los Angeles-Cambria

Door: rayensabrine

03 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Wat een heerlijk begin van de dag. Zoals velen van jullie weten is het verkeer om LA een ramp, nou dat was het ook! Maar dat mocht de pret niet drukken. Rond 11.00 aangekomen in Malibu Beach en lekker een kopje koffie aan het strand gedronken, mooi plekje op de wereld, maar natuurlijk weten ze wel van prijzen.

Vandaar uit onze weg vervolgd naar SAnta Barbara, een stadje met alleen maar laagbouw en alle huizen zijn in spaanse stijl gebouwd en in wit met rode daken. Doet echt heel gezellig en knus aan, dan ben je even niet meer in Amerika.

In Santa Barbara hebben ze een heel klein en oud winkelstraatje El Paseo, heel leuk, zie foto.

Rond de middag doorgereden en we wilden ergens bij Hearst Castle in de buurt slapen. Nu zitten we in Cambria ff 10 mijl voor Hearst Castle. Heel vreemd stadje, alle huizen zijn in een bepaalde stijl gebouwd, lijkt wel iets weg te hebben van diverse sprookjes/ country huizen.

Na een paar hotel af te zijn gegaan, die we veel te duur vonden 200 dollar voor 1 nacht, kwamen we een hotel tegen met een mooie prijs, maar daar zat me toch wat achter de balie, ze was nog net niet vergaan en had een redelijke lijflucht om haar heen, dus helaas, het word toch het volgende hotel.

We hebben hier uiteindelijk een echt Amerikaans hotel gevonden en terwijl ik met mijn laptop op schoot zit, zitten we heerlijk bij het openhaard vuur (het was vanmiddag 30 graden en nu). Bij het hotel staat hier heerlijk de koffie klaar en mag je pakken als je wil, zit gewoon bij de prijs inbegrepen.

Net even gesproken met de hotel eigenaar, waar we vandaag kwamen en wat we gingen doen en vroeg ons narr onze ervaringen in LA. Wij gaven aan dat we het heel nep vonden en gemaakt. Hij zei ook dat zij dat ook vonden en LA zoveel mogelijk vremijden.

Dan nog even kijken voor een goed hotel in San Francisco. Lijkt makkelijker dan het uiteindelijk was!!

Er is waarschijnlijk een of andere conferentie of beurs in de stad, waardoor bijna alle hotels etc. vol zitten. Nu zitten we net buiten San Francisco in Alameda.

• 04 Oktober 2011 - 06:51

Eric En Karin:

Wat leuk dat jullie het daar naar het zin hebben. Ja Amerika is niet echt goedkoop maar dat mag de pret niet drukken. Mooie foto's hebben jullie gemaakt. Geniet ook nog maar van het mooie weer want hier in ons kikkerland gaat het eind van de week echt herfst worden(volgens piet p). Gaan jullie ook Hearst Castle nog een bezoekje brengen ?? Kus Eric en Karin

• 04 Oktober 2011 - 07:12

Renate:

Hi:)

Leuk die foto's, dan krijgen we een beetje een beeld bij het verhaal!!! Ook hier weer heerlijk wakker geworden met uitzicht op zee! En het wordt weer een prachtige dag, dus als Artemis straks uit school komt gaan we weer wat leuks doen! Have fun there!!! xxx

• 04 Oktober 2011 - 14:19

Lex En Eef:

Fijn dat alles goed gaat.
    Grappige foto,s.
    Leuk om zo te zien wat jullie allemaal ondernemen.
    Zo heb je eigenlijk geen idee dat julie zo ver weg zijn.
    Groetjes.

• 04 Oktober 2011 - 14:26

He Renate, Ray,

Beter 5 minuten zoeken naar je auto, als je vlucht bijna missen. Hoe kan dat nou, je kan je auto bij de luchthaven parkeren en vbanaf daar is het vijf minuten lopen en heb je geen schuttle nodig?!

Zo te zien hebben jullie het ook leuk, geniet er lekker van!!

• 05 Oktober 2011 - 05:41

Renate:

Tja, hoe kun je bijna je vlucht missen??? We hadden nog anderhalf uur, dus Ray vond dat we alle tijd hadden, maar de boogies zijn graag ruim op tijd...gewoon stug volhouden en geen TOM TOM willen gebruiken, dan krijg je dit soort acties...gelukkig bestaan er aardige duitsers...we hadden een parkeerplaats buiten de luchthaven geboekt, vandaar dat we een transfer nodig hadden...