Dag 8, Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu Dag 8, Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Dag 8, Oakhurst

Door: rayensabrine

07 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Heerlijk begin van de dag, autoruiten krabben. De eerste keer, was wel weer even wennen, maar zegt wel hoe koud het is.

Gistermiddag in het Nationalpark hadden we allebei een aantal vesten over elkaar aan en hadden het toen al koud, dus vanmorgen even snel een winkel in gelopen en een winterjas gekocht (gelukkig maar 16 euro) en hij is nog best ok.

Daarna op weg naar National Park, Yosemity. Onderweg een pas gekocht voor alle parken, dat scheelt nogal wat kosten. Halverwege zie ik opeens een coyote liggen langs de kant van de weg, lekker in het zonnetje. Meteen auto gedraaid en uitgestapt om foto's te maken. Super mooi beest om te zien en zo dichtbij, circa 3 meter.

Door naar het park met allemaal mooie uitzichten. Veel dennebomen, het ruikt gewoon naar kerst als je er doorheen rijdt en zeker met de sneeuw die er was gevallen.

Mooie, vooral ruige bergen/ rotsen waar je door heen rijdt, super mooi.

In het park langs Yosemity Waterfall en Breidevail Waterfall, gelukkig had het net veel geregent en gesneeuwd, anders was er geen waterval geweest. Het is hier afgelopen zomder zo droog geweest, dat er ook geen watervallen waren.

Tijdens lunch had Ray alleen maar oog voor Debby, niet omdat ze zo mooi was, maar juist het tegenovergestelde. Ze had volgens hem een hoofd als een basketbal (daar was hij wel van onder de indruk), een kont als een olifant en verder had ze een kentekenplaat als naambordje anders zag je hem niet.

Nog een hert en rendier gezien en een hoop eekhoorns, die gezellig naast me kwamen zitten terwijl ik een banaan at. Ze wilden graag een hapje, maar hellas je mag de dieren niet voeren. Doe je dat wel kan je een boete krijgen van 5000 dollar.

We wilden nog naar Mirror lake lopen, 1 mile, prima te doen, maar na 1 mile kom je in het park van Mirror lake en dan moet je nog naar het meer toe lopen wat 1,8 mile is. Maar zo gek als we zijn begonnen we onze tocht, maar na een half uur/drie kwartier te hebben gelopen door rotsen, kuilen, zand en noem maar op en geen levende ziel te hebben gezien behalve een eekhoorn en in de woonomgeving van beren en leeuwen. hebben we toch maar besloten om om te keren,. Volgens ons hadden we de 1,8 mile echt al lang afgelegd.

Ennuh ik heb het dankzij mijn nieuwe jas, niet koud gehad vandaag.

Volgens ons hebben we vandaag wel 10 tot 15 kilometer gelopen en zijn kapot. Lekker nachtje slapen, morgen een lange reis tegemoet ivm een afgesloten pas!

Trusten!

• 08 Oktober 2011 - 06:47

Renate:

Oh, neem voor mij ook een leuke winterjas mee voor 16 dollar...ik geloof dat we ze weer uit de kast kunnen halen in Nederland...wij gaan zo nog even naar een leuk dorpje met allemaal gekleurde huisjes, kijken of ik een mooie poster kan maken voor aan de muur! Daarna nog even naar het strand, nog even genieten!!! Gaaf wat jullie allemaal gezien hebben, vooral Debby, ja Amerikanen zijn levende attracties, haha...xxx

• 08 Oktober 2011 - 14:12

Arnoud & Erna:

Hey vakantiegangers, kreeg jullie waarbenjij-adres van Ka. Leuk hoor om jullie te volgen. Heb net alle dagen gelezen. Volgens mij genieten jullie volop. Als je thuis bent kun je een leuke collage maken van alle fatty's die je bent tegengekomen, hihihi.
    Nou lieverds geniet nog van jullie reis en we blijven jullie volgen.
    Dikke kusssssssssss

• 08 Oktober 2011 - 20:33

Lex En Eef:

He, hallo there,
    Waar gaat de reis morgen naar toe, weer zo koud? Vanmorgen koffie gedronken met je moeder, zij kwam de spullen voor Roemenie ophalen. Was gezellig. Het is hier nu ook echt herfst, regen, waaien en een stuk kouder. Liefs, tot morgen.