Dag 7, San Francisco-Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu Dag 7, San Francisco-Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Dag 7, San Francisco-Oakhurst

Door: rayensabrine

06 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Wat een morgen om op te staan, veel regen, storm etc. In SF is een hoop wateroverlast en Bomen die omgewaait zijn. Waar we vanmiddag naar toe gaan hebben ze afgelopen nacht sneeuwstormen gehad, dus wellicht staat ons nog wat te wachten.

Eerst ontbijten, dat is altijd lekker uitgebreid, not, keuze uit bagel, jam, koffie en thee, maar ach het is even wat vulling voor vertrek. Eerst Lombard Street en daarna door naar de Golden Gate Bridge, Onderweg naar de brug kwam het met bakken uit de hemel, maar bij aankomst was het opeens allemaal weg en kwam de zon door, heerlijk.

Tegen 11.30 zijn we gaan rijden richting Oakhurst en hebben onderweg nog even een hapje gegeten bij Denny's. Die amerikanen zijn af en toe raar, maar de bediening hier helemaal, genaamd Billy. Die jongen had een driedubbele ADHD, wat ging hij snel en sprak nog sneller als wie dan ook. Verder was er uit mijn glas nog geen twee slokken(op een glas van een halve liter) en toen gooide hij de volgende al neer met de mededeling, dat als ik nog meer dorst had, dat het er dan alvast stond...... maar goed lekker amerikaans geluncht.

Bij aankomst in Oakhurst,(stuk kouder als in SF) konden we nog net even langs het VVV voor dat hij dicht ging voor informatie. Daar stond een mannetje van 62 met zo veel passie voor en over Yosemity te praten geweldig!! En eigenlijk waren we nog net op het randje van sluiting, maar hij wilde ons nog graag even volledig informeren (half uur). De lieftallige meneer gaf wel aal dat Glacier Point vandaag gesloten was wegen de sneeuwstorm van afgelopen nacht en vanmorgen(dus toch!!)

We zijn direct nog even naar het park gereden om de Seqouia bomen te zien, dat konden we nog wel redden voor dat het donker werd. Jeetje zeg wat zijn die bomen hoog en breed. Geweldig!!! Hebben daar gelukkig nog ruim een uur kunnen lopen en morgen gaan we verder het park in en ontdekken, maar het is erg koud en er ligt inderdaad sneeuw. Nu hopen dat er vanacht niets meer bij valt en hopenlijk is morgen Glacier Point open!

Dus we hebben zijn afgelopen weel van 30 graden weer naar onder nul gegaan en komende week zullen we weer naar 45 graden gaan, een vakantie van uitersten.

• 07 Oktober 2011 - 04:59

Renate:

Hi there...wow, hoe kun je het zo zeggen, een vakantie van uitersten!!! Gave foto's weer hoor en het is onwijs leuk om steeds jullie berichtjes te lezen! Wij gaan vandaag naar Rhodos Stad, even door de oude stad slenteren! We kennen het eiland al best goed, dus we hoeven geen eilandtour meer te doen, dit is wel lekker relaxed! xxx

• 07 Oktober 2011 - 20:02

Lex En Eef:

We kijken elke dag weer uit naar jullie verslag. Heel leuk en leuke foto's. Het duurt wel lang eer dit oude apparaat mee wil werken, maar met geduld lukt het.
    Doei, doei.