Port Macquarie/Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu Port Macquarie/Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Port Macquarie/Newcastle

09 Oktober 2014 | Australië, Newcastle

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten voor onze hotelkamer in het zonnetje.

Eerst naar het koala hospital in Port Macquarie geweest. Wat aandoenlijk al die lieve beestjes, maar ze hebben allemaal wat. De een is aangereden, de ander heeft chlamidya of weer een ander mist een poot of oog. Zo sneu! Ze werken daar met 150 vrijwilligers om alle beesten te verzorgen. Twee keer per dag alle hokken schoon, vers eten, water en medicijnen/ verzorging. Indrukwekkend! !
Daarna naar sea acres, een regenwoud aan de kust, waar je via een pad doorheen kon lopen.

Vervolgens nog ff een stop gemaakt in het park midden in de stad en daar door de mangroven gelopen en door een bos wat deels in vlammen is opgegaan, wat is dat beangstigend. .. bomen zijn tot 10 a 12 meter hoog verkoold.

Ook hangen daar veel vleerhonden.

Toen was het tijd geworden om verder te gaan, op weg naar Newcastle. Zo'n 3 uurtjes rijden.

's Avonds nog even langs de haven gelopen en daar werden we aangesproken door een ozzie met de vraag, zoeken jullie nog een plekje om te eten?

Dat klopte inderdaad. En kregen van hem de tip voor een restaurant met een aanbieding bier en burger voor $ 10 (dat is ongeveer € 7). Erg lekker! !

Na heerlijk te hebben gegeten terug naar de auto en omdat er een maansverduistering was waarna de " bloody moon" te zien zou zijn stonden er een hoop mensen op straat te kijken naar de maan. We kwamen in gesprek met een aantal van hen en werden uitgenodigd voor een borrel in de wijnbar.

Uiteraard konden wij dat niet afslaan en hebben nog een wijntje gedaan. Heel gezellig!