Dag 6 San Francisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu Dag 6 San Francisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van rayensabrine - WaarBenJij.nu

Dag 6 San Francisco

Door: rayensabrine

05 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen 6.30 opgestaan. We wilden op tijd in San Francisco zijn. Om 10.00 hadden we kaarten gereserveerd voor de overtocht naar Alcatraz. Op zich is het vanaf Alameda een kwartiertje rijden, maar gezien de spits, wilden we op tijd vertrekken en dat was maar goed ook!

Eerst tol betalen om over de Bay Bridge te kunnen 16 rijen dik voor de tolpoorten en daarna moet alles weer terug naar 5 banen, dus vul de rest zelf maar in.

Rond 9.00 daar aangekomen en een parkeerplek gevonden (TomTom was steeds de weg kwijt ivm de wolkenkrabbers) vandaar dat het wat langer duurde. Ray vond het minder leuk, want hij reed (naar zijn letterlijke woorden "wat een kut stad om in te rijden")

Alcatraz was erg indrukwekkend, vooral het cellen blok en het geluid van het sluiten van de deuren, gewoon angstaanjaagend. Verder hoorde je ook wel de verhalen van ontsnappingen, maar ook de mooie verhalen.

Wat wij nooit geweten hebben is dat de bewaarders en mensen die op Alcatraz werkten, daar ook vaak woonden. Mij niet gezien.

Rond 14.00 terug in SF, pier 39 rond gelopen en even wat gegeten en door naar Fishermans Wharf, ook al net een pretpark geworden!!

Dan maar heerlijk rond lenteren in de stad, indrukken op doen, oud trammetje pakken naar Union Square.

Voordat we SF weer verlaten, nog even langs Alamo Square, helaas kende Tom Tom dat niet en toen ik het ging vragen sprak de beste pompbediende 2 woorden engels, Two Blocks, en dat was het. Maar uiteindelijk vinden we altijd alles en ook dit.

Wat ons wel op viel, dat er bijna alleen maar Chinezen in SF zijn en winkels beheren e.d. en dat was niet alleen in China Town.

Voor vandaag waren we het zat en zijn naar huis gegaan met onderweg nog een stop voor een hapje eten. De bedoeling was bij Pier 29 op aanraden van het hotel, maar dat bleek uiteindelijk niet meer te bestaan. Gelukking kan je overal wat eten.

Morgen Golden Gate Bridge en Lombard street en daarna door richting Yosemity .Totaal aantal miles wat we t-m vandaag hebben gereden is 660, dus valt nog best mee.

• 06 Oktober 2011 - 09:16

Renate:

Huh, pas 660 miles??? Niks voor jullie!

• 06 Oktober 2011 - 15:28

Lex En Eef:

Gelukkig niet vastgehouden op Alcatraz.
    Het is toch wel weer heel leuk om te lezen wat jullie allemaal nu weer beleven. Tot morgen.

• 06 Oktober 2011 - 18:18

Ries & Loes:

Hi guys,

Wat ontzettend leuk jullie reis een beetje mee te beleven op deze manier. We volgen het op de voet. Hebben jullie in SF ook nog de huizen in Victoriaanse stijl gezien of gaan jullie die nog zien? Je weet wel, die van de serie Full House. Echt zo de moeite waard, alleen al het uitzicht daar... Maar jullie vermaken je prima zo te lezen. En snel weer wat fotootjes plaatsen hoor, helemaal leuk. Nou schatten, geniet lekker verder!! Tot het volgende verslag....
    Veel liefs uit het natte NL, Ries & Loes