tweede dag HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van rayensabrine - WaarBenJij.nu tweede dag HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van rayensabrine - WaarBenJij.nu

tweede dag HK

07 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Eerst heerlijk ontbeten, was erg goed en uitgebreid. Daarna op gemak met de metro naar Lantau. In Lantau staat de grootste buddha ter wereld 23 meter hoog.

Wat ons verbaasde is dat de metro's zo ongelooflijk schoon en fris zijn. Verder zijn alle rails afgesloten met glas, dus je hebt geen last van een trekgat. Helemaal super.

Bij Lantau aangekomen moeten we de kabelbaan ( ngong ping) nemen om bij Buddha te komen, erg druk, want het is hier zondag en alle chinezen gaan ook een dagje weg! Maar ook hier alles word zo georganiseerd dat de wachttijd minimaal is. Half uur in kabelbaan en dan kom je aan in een soort mini pretpark, yeah! Houden wij niet zo erg van, maar we willen toch graag die Buddha zien. Eerst het kloost van Po Lin bewonderd, was mooi, mensen kwamen ook echt nog allemaal offers brengen, zoals een dame voor mij, kwam met hele mooie bloemen aan en haalde zelfs de blaadjes met een lelijk plekje er allemaal af. Alleen het beste als offer. Daarna de 286 trappen op naar de grootste buddha, in 27 graden en geen wind, is dat best warm, maar ging prima en waren we zo boven. Wel mooi om te zien. Ook wilde we nog even naar het wisdom path, maar dat viel uiteindelijk erg tegen. Ondertussen was hel al vrij laat en hebben we besloten om hetgeen we 's middags wilde doen, naar de dag erna te verschuiven. Terug met de kabelbaan en dan kom je in een outlet centre, ook daar ontzettend druk ivm zondag. Even rond gelopen en nog wat gedronken en toen naar hotel terug. 's Avonds eerst naar de symphonie of lights, heel mooi, jammer dat het in kantonees was, want daar snappen we niets van. Wel hadden we een goedeplek om te kijken en om foto,s te maken. Erg mooi om te zien! Daarna lekker een hapje gaan eten en ergens had ik een bord zien staan met een marrokkaans restaurant en aangezien we de volgende twee weken nog rijst kunnen eten, nu nog ff wat anders! Restaurant RA, was fantastisch met uitzicht op de skyline van HK, super lekker eten, goede bediening en heerlijke sfeer. Prijstechnisch vergelijkbaar met NL, maar zeker de moeite waard! Na eten nog koffie en een waterpijp!

• 10 Oktober 2012 - 19:52

Renate:

Pfff, wat een klim, 286 treden...wel weer leuk om te lezen dat jullie zoveel ondernemen! Ik ben gek op reisverhalen!!! Ik ga nu even een bakkie doen en straks dag 3 en Bali lezen...ik loop wat achter, op mijn telefoontje kon ik deze verslagen niet openen en 2 avonden niet thuis geweest, dus vandaar nog geen reactie! Gisteren gegeten bij het Amrath hotel in Amsterdam met mijn werk...kregen we als voorafje een oester in een kaassaus!!!!! Ik kreeg dus een alternatief...een soepje van zandkrabbetjes, heb ik dat?????
    Het was wel te eten, maar om er nou wild van te worden, nee!!!! XXX