derde dag HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van rayensabrine - WaarBenJij.nu derde dag HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van rayensabrine - WaarBenJij.nu

derde dag HK

08 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Eerst naar de tempel met de 10.000 Buddha's. Goed en snel te vinden en wij al helemaal blij bij het zien van roltrappen(in het boekje stond 436 treden lopen) wellicht trappen vervangen en wij met volle zin naar boven, kwamen wel in een tempel waar een hoop monnikken waren maar buddha's ho maar. Meerdere keren gevraagd, maar spraken bijna geen van alle wat engels, uiteindelijk een dame die wat gebrekkig engels sprak, gaf aan dat we in de verkeerd tempel waren. Degene die wij wilde bezoeken, daarvan lagdeingang om de hoek..... dus toch al die trappen? Je raad het al, ja dus. Langs alle trappen naar boven stonden ook allemaal buddha's alleen hele lelijke, maar eenmaal boven was de tempel met de 10.000 buddha's fantastisch, heel erg mooi!

Daarna met de metro naar HK centrum, wijk SOHO bezicht, heerlijke lunch gehad daar, daarna door naar de Man Mo tempel met de klokvormige wierook stokken.

De mid levels escalators bezocht, roltrappen van de stad die bij de waterlijn beginnen en naar boven gaan zodat je niet als die steile stukken hoeft te lopen, prima uitvinding. Verder nog wat rond gelopen in de stad en zijn toen naar de Peak gegaan en dit kan met een trammetje die op de steilste stukken 27% doet. Boven gekomen, stuk gelopen in het park en foto's gemaakt van de skyline, maar dan vanuit de andere kant gezien.

Uiteindelijk terug naar Kowloon, Nathan Road, daar een hapje gegeten en romdgelopen, leuke straat, hoop winkels,hoop neom verlichting. En dan naar huis, slapen, morgen vroeg weer op voor het vervolg naar Bali!

• 10 Oktober 2012 - 20:06

Renate:

Tjemig, hoeveel Buddah's hebben jullie wel niet gezien door al de jaren heen?????